Ett av livets mysterier - frimärken

Kom att tänka på en sak, och som vanligt är det något helt annat än det jag borde tänka på för stunden (och det i sin tur bör vara metabolismen då det ska idkas journal club imorgon). Vad är det då för spännande jag tänker på? Frimärken. Av alla världsliga ting så blev det just frimärken. Skandalösa priser i dagsläget, 6 spänn för att skicka ett vykort? Tur att man inte skickar sådant dagligen, så priset är väl egentligen inte så hemskt när man tänker efter. Är förresten brevvänner omodernt nuförtiden i den yngre generationen? Kommer ihåg att det var fräsigt när man själv var sisådär 10 år, fanns alltid folk som sökte brevisar i Kamratposten minns jag... Å herregud, åldersnojan de lux infann sig just här på Stippis... Men det var inte dagens livsfråga, nejnej, den kommer här: Vad tycker egentligen frimärkssamlare om de här moderna frimärkena som man inte behöver slicka på, som man bara klistrar fast? Back in the days ångade man ju loss frimärkena och pillade in dem i album (min aningen nördiga barndomshobby näst efter gråstenssamlingen som jag ägnade mig åt då jag var ännu yngre). Går klistermärkena att ånga bort? Eller man kanske bara klipper ut allting med kuvert och allt för att sedan möka in det i albumet? Känner att det här är en djup och viktig fundering som bör ägnas lite tid.


Kommentarer
Postat av: Cää

Insåg precis att jag inte läst sen MAJ! Dåligt av mig! och en gnutta pinsamt ;D

2011-01-04 @ 12:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback