Let the fire burn

Så har första snön fallit i Umeå... Blandade känslor med andra ord. Jag älskar snön, men det faktum att mina Converse numera väger ett kilo extra pga allt snöslask som de har absorberat på vägen till och från skolan är ju en annan femma. Och det här tramset med att det slaskar, smälter bort och bildar is på asfalten tycker jag att vi kan skippa. Snöpangbom, det hade varit fint. Men så blir det nog icke, det ska halkas med cykeln någon månad innan det. Tycker att jag har uppfyllt kvoten med onödiga olyckor då jag knivhögg mitt eget finger för några veckor sedan. Totalt onödig blodförlust med efterföljande besök på vårdcentralen för att peta tillbaka underhudsfett och bli ihoplappad. Att sedan skrapa upp halva kroppen på glashal asfalt känns bara... Onödigt. Nåväl.

Står för övrigt inför "livsavgörande" beslut här i dagarna, ska med andra ord välja kurser inför vårterminen. Hatar valmöjligheter, samtidigt som jag hatar att inte ha några. Typiskt svensson-dilemma där, allting ska vara lagomt och självklart, samtidigt som det serveras åt en för att undvika onödig tankeverksamhet.
Ska snart slira mot IKSU och dagens spinningpass, ska bli gött efter alltför många timmar i datasalen med cancercaset. Just ja... Vadan detta julmyglande? Har mitt löfte om att INTE poppa julmusik innan november, men Spotify smäller minsann upp flertalet julskivor åt mig.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Skyll på Spotify ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback