Pottigratängspremiär och festivalminnen

Måste bara konstatera det uppenbara (och det som precis alla påpekar överallt), det är SVINKALLT ute. Jag tycker inte om kyla, men jag trivs inte riktigt i värme heller. Det är ju självklart skönt när det är varmt, lagom är bäst (ett väldigt svenskt uttalande - det lilla landet lagom). Ogillar skarpt när man ligger halvnäck på golvet och svettas floder för att solen steker. Sådana dagar ska tillbringas på stranden med på solskyddsfaktor 25 och en tvålitersflarra vatten. Slutgnällt om vädret.

Håller på att kocka ihop en potatisgratäng, min första någonsin. Är smått skeptisk, men ändå hoppfull. Det gäller att utnyttja tiden på bästa sätt. Föreläsning om telomeres/telomerase and immortalization of cancer cells på förmiddagen, nu pottigratäng i ugnen och om en timme tillbaka till labbsalen för att gosa med cellodlingarna. Ikväll blir det plugg och så den älskade tisdagsspinningen. Ska bli gött att få cykla sig varm, okey okey... Varm, genomblöt av svett, samma sak.
Just ja! Veronica Maggio har släppt en ny singel, "Jag kommer". Lyssna och njut! Svenskt när det är som bäst. Tänker alltid på Cää och den där festivalkvällen för så många år sedan då Maggio spelade på Cityscenen. Cääs alkoholiserade avgrundsvrål som ekade över hela centrum "Spela dumpa mig! DUMPA MIG!". Strax efter det tror jag att hon blängde jävligt argt på Sanna Bråding som stod och diggade där bredvid, och väste fram ett "Vem tror hon att hon är?" Eh. Sanna Bråding. "Jahaaa... DUMPA MIG!" Vilka fina minnen ^^ Cää? I love you. Lyssna nu på Maggios poppiga dänga på Spotify!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback